Zdravlje

Vježbanje za sve u funkciji kvalitete života (II dio)

vjezbanje1
Napisao/la Braniteljski

 Od kada vježbam osjećam se zadovoljnije, poletnije, mlađe, psihički i fizički, svi problemi se lakše rješavaju, jer imam snage riješiti ih, jer imam volje riješiti ih.

Zašto vježbati?

Zato što vježbanje osigurava  bolju pokretljivost zglobova, povećanje mišićne mase, povećanje čvrstoće kostiju, tj. smanjenje rizika za pojavu osteoporoze, kontrolu tjelesne težine, poboljšanje ravnoteže i koordinacije, smanjenje stresa, ubrzava metabolizam, povećanje samopoštovanja i druge dobrobiti.
Unatoč svemu tome, mali je broj ljudi koji se odluče na vježbanje i koji ustraju u tome, vi nemojte  biti ti koji ne vježbate.
 
Također, vam mogu iz  iskustva reći zašto  vježbam i zbog kojih se razloga volim kretati. Danas je mnogo ljudi koji ne mogu zamisliti život bez vježbanja, pa tako i ja. Za vrijeme vježbanja zaboravljam na sve brige i obaveze. Dok vježbam jednostavno se prepustim tom osjećaju zadovoljstva, prepustim se osjećaju snage koje mi pruža tijelo. I to je osjećaj koji traje. Ne samo za vrijeme vježbanja, ne samo nakon vježbanja, nego i sutra i prekosutra i sve do novog treninga koji mi ponovno napuni baterije. Previše je briga i problema koje nas svakodnevno opterećuju, previše je stresa u današnjem načinu života. Upravo nam vježbanje daje snagu da sve to bolje i bezbolnije podnesemo, upravo nam vježbanje pruža mogućnost da sve negativne stvari izbacimo iz sebe. Od kada vježbam osjećam se zadovoljnije, poletnije, mlađe, psihički i fizički, svi problemi se lakše rješavaju, jer imam snage riješiti ih, jer imam volje riješiti ih.
 
Moj je cilj približiti vježbanje svakom čovjeku te ga potaknuti na kretanje. Danas postoji čitava paleta različitih načina kretanja i različitih programa unutar kojih svatko može pronaći nešto za sebe.
 
Nema isprike
Ljudi se koriste različitim isprikama kako bi izbjegli vježbanje. Nedostatak vremena jedna je od uobičajenih isprika za nevježbanje. No ako ima volje  naći će se i vrijeme. Potrebno je određeno vrijeme za navikavanje na dnevni režim vježbanja, ali  vjerujte, dugoročno se to zasigurno isplati.
Planiranje vježbanja je individualno. Nekim osobama će biti lakše vježbati rano ujutro, a drugima će više odgovarati rasporediti vježbe tijekom dana. Nakon nekog vremena svakodnevno vježbanje prijeći će vam u naviku.
Lijepo je željeti početi s programom vježbanja, no bez odgovarajuće motivacije, nećete daleko stići. Od presudne važnosti je pronaći oblik vježbanja koji vam je ugodan, zabavan i odgovara vašem stilu života i financijskoj situaciji.
Nemojte sebi postavljati previsoke ciljeve. Ciljevi bi vam trebali biti realni i kratkoročni. Program vježbanja nadograđujte postupno, tako da s vremenom postane sastavni dio vašega svakodnevnog života. Važno je ne dopustiti da zapostavite cijeli program vježbanja, jer treba znati da se fizička kondicija i ostali napreci vježbanja gube nakon što se propusti četiri do pet termina. Dobra motivacija trebala bi biti i spoznaja kako brzo mišići gube snagu i koliko dugo treba da bi se ona ponovno vrati. Kad primijetite znatnije poboljšanje, nemojte prestati vježbati. Stečeno treba zadržati!
 
Kada i gdje vježbati
Vježbe trebate provoditi kad vam to najviše odgovara. Odlučite li se za kuću, bilo bi dobro vježbati svaki dan u isto vrijeme, tako da vam to postane navika. Ako na vježbanje odlazite izvan kuće, pokušajte pronaći one vježbe koje se terminom održavanja uklapaju u vaše obveze i stil života. Time povećavate vjerojatnost redovita odlaska. 
Ne preporučuju se intenzivnije vježbati odmah nakon obilna obroka, kad je primjerenija šetnja ili neka druga lakša aktivnost. Nekim osobama jača fizička aktivnost može remetiti san, pa se u tom slučaju preporučuje vježbati najmanje dva do tri sata prije odlaska na počinak.
Zbog današnjeg načina života, o kojem smo nešto više pisali u prethodnom članku, sve više ljudi vježba uz osobnog trenera. Osobni trener je stručna osoba koja posjeduje znanje i iskustvo te će vam na najbolji i najbrži način pokazati kako da dođete do vašeg cilja. Napravit će plan i program vježbanja koji najbolje odgovara vama kao pojedincu i vašim mogućnostima te će vam dati savjet o prehrani.
 
Kada Vam ponestane želja za treningom, kada biste najradije odustali od svega, motivirat će vas i izvući iz vas maksimum. Osobni trener će vas naučiti kako da određenu vježbu izvedete tehnički ispravno i time smanjite mogućnost ozljeda na minimum.
 
Ne čekajte ponedjeljak ili prvi u mjesecu da bi krenuli, počnite vježbati sada i vježbajte cijeli život.